onsdag 14 april 2010

2hand

dagen har spenderats i marais med systrarna s. det var 2hand shopping och lunch som stod på agendan! dagen till ära hade jag tänkt mig att presentera två av mina favoriter bland de tusentals (okej, det kanske var en liten överdrift...) vintatgebutiker detta område har att erbjuda.

nummer ett på listan är helt klart free'p'star - här kan du hitta allt från fabulösa pälsar till perfekt slitna jeans. de har även ett stort urval av väskor och skor, men bäst av allt är fyndhörnan på övervåningen med godbitar för 1e styck!

nöjda och glada. färdigshoppade men än dock inte fattigare!

nummer två på listan heter le vintage bar och har ett lite dyrare utbud för den som är sugen på en andrahands chanelväska eller andra märkesvaror. deras utbud av smycken är det som får mig att titta in varje gång jag går förbi!

jag tror aldrig jag hört s. säga "åh! ååh! åååh!" så många gånger under en och samma minut. det tror jag inte att hennes pojkvän heller har.

Både butikerna är benägna längst med Rue Ste Croix de la Bretonnerie i marais, 4e arr. närmsta metro: Hôtel de Ville.


Inga kommentarer: